Конспект розвивального заняття "Настрій мого дня" - Педагогічний досвід - Скарбничка дошкілля - Каталог статей - Кольчинський ДНЗ №1
Головна » Статті » Скарбничка дошкілля » Педагогічний досвід

Конспект розвивального заняття "Настрій мого дня"

Розвивальне заняття для середньої групи. (Соціальна компетентність)

Мета: створення позитивного психологічно­го клімату; навчання дітей розуміння власного  настрою; розвиток почуття колективізму. Встановлювати дружні довірливі емоційні контакти між дорослим та дітьми.  Формувати вміння вільно  висловлювати власні думки, розвивати почуття власної гідності, самоповаги, прийняття себе та  усвідомлення свого «Я».

1. Ритуал привітання.

Сьогодні до нас прийшло дуже багато гостей давайте з ними привітаємось віршиком

Зазеленіє навіть пень

Коли почує - Добрий день!

2. Установка на роботу

- Отже, у вас в усіх гарний настрій, ви добрі, ви розумні, ви красиві, ви сміливі, і у нас на занятті буде все добре….

3. Вправа «Давайте привітаємося з Другом»

   Це привітання незвичне, якщо вітаючисьз друзями потрібно лагідно та весело, давайте спробуємо.  

        У коло всі разом ставайте

         І посмішку передавайте .

         На сусіда подивіться

         Та йому ви посміхніться.

         Другу ви ім’я назвіть,

         Руку дружби протягніть.

    Від ласкавих імен стало тепло як від сонечка. Давайте ми всі спробуємо перетворитися на сонечко й зігріти одне одного поглядом, промінчиками, посмішкою.

4. Вправа «Покажи настрій»

- Діти, як ви вважаєте, який у мене сьогодні настрій?   Так,  він чудовий.

- А який ще буває настрій?  (веселий, радісний, сумний, злий…..)

- Як ви можете дізнаєтеся, який настрій у людей, що вас оточують?

 (за виразом обличчя )

- Не розумію, як дивлячись на обличчя можна сказати про настрій?

Зараз ви можете показати, як змінюється вираз обличчя, покажемо:  

Коли нам сумно - ми робимо так.

Коли ми здивовані - робимо ось так.

Коли ми налякані –ми ось такі.

Коли ми сердимося – ми вже інші.

А коли ми радіємо – то так.

Дякую що показали і розповіли мені про настрій.

Чи приємно вам, коли до вас посміхаються?. Як ви вважаєте, з якою дитиною краще дружити — з веселою, привітною, чи з сердитою та сумною?!!! Я вам відкрию одне правило:  наш настрій залежить від наших думок. Тому, якщо хочеш, щоб у тебе був хороший настрій, думай про хороше!

Я бачу що у всіх радісний чудовий, веселий, настрій і хочу запросити вас у далеку подорож до півночі.

5. Послухайте історію  яка сталася з ведмедиком  Умкою.

    На далекій півночі серед великих снігів є крижана печера. У ній живе маленьке   ведмежа Умка.

   Це особ­ливе ведмежа — воно вміє думати. Умка дуже любить навчатися! Але найцікавіше — це його думки, які бу­вають різними.  Інколи вони схожі на святковий феєрверк—яскраві, швидкі, виблискують, гра­ють, літають. Для Умки світ навкруги здається таким різнобарвним! У його голові з'являються прекрасні ідеї—тоді у нього і настрій чудовий. Ведмежатко мріє, щоб ці хвилини ніколи не за­кінчувалися.

    Але не завжди думки схожі на феєрверк. Інколи вони, як океан, спокійні та тихі, світлі, як відображення в чистій і прозорій воді. Коли думки такі, він відчуває себе впевнено й добре. Ведмежа  мріє, щоб так було завжди, щоб душев­ний спокій ніколи його не покидав.

     Та часом Умка почувається дуже погано, навіть бридко. Те, що відбувається з ним, нагадує щось неприємне й понуре. Тоді його думки схожі на каламутну воду в негоду. Умка нази­ває їх гидкими. У такі хвилини ведмежатко хоче якомога швидше позбутися неприємного стану. Йому хочеться якнайшвидше відчути себе знову щасливим. Але що для цього робити, він не знає. Тому сидить і чекає, чекає, чекає…..?. 

Сюрпризний момент (три склянки з водою)

- Коли Умкі добре, йому все вдається, він усім задоволений і всіх любить. У цей час його настрій схожий на чисту воду, і думки у нього ясні та чисті (показую склянку з чистою водою).

 - Коли йому на думку спадають чудові ідеї, настрій буває прекрасним, радісним, думки стають схожими на салют: вони блищать, переливаються, як вода у цій склянці (кидаю у другу склянку блискітки й розмішує їх паличкою).

     Та буває, що йому погано, думки сумні й неприємні. Тоді вони схожі на темну, каламутну воду (кидаю шматочок глини у третю склянку).

6.  Давайте Умці зробимо подарунок подаруємо йому посмішку (діти дарують свою посмішку Умці.). Щоб підняти його настрій, бо зараз він дуже сумний.

- Щось не дуже розвеселився Умко, давайте розкажемо йому, що можна робити коли тобі весело.  Що треба робити, щоб  покращити  настрій? (гра «Веселий колобочок» - колобок передається по колу, кожен проговорює, що можна робити коли йому весело:  можна: робити добрі справи, дарувати подарунки, погратися з котиком, подивитися по телевізору веселий мультик, погратися в улюблену гру, заспівати веселу пісеньку, послухати приємну музику.)

- І знову не розвеселили ми Умки, а давайте спробуємо ще раз і подаруємо йому нашу веселу гру (ці звірята живуть на півночі разом з Умкою. І вони дуже  цікаві « Пінгвінчики гріються»).

- Нарешті ми змогли розвеселити тебе Умко. Добре раз ти вже веселий як ми то залишайся з нсми.

7. Вправа "Подарунок Акварельки”.

Дітки сьогодні до нас у садочок приходив листоноша і приніс нам листа і бандероль. Зараз ми з вами прочитаємо, від кого ж нам прийшов лист. А лист особисто вам, - діткам  середньої групи.

Ну що, хочете подивитися подарунок Акварельки? Це ж картинки. Тільки я нічого не можу зрозуміти. А ви? Мені здається Акварелька дещо недомалював.. Дітки,  може ви зрозумієте, що тут намальовано? Як ви думаєте що це?

(діти розглядають картину і знаходять неточності)

Ви знаєте, разом з цією картиною був ось такий гарний конверт. Подивимось, що в середині.(відкривають конверт, роздивляються)

Ой це мабуть Акварелька подарував нам ці квіточки, щоб підняти нам настрій, але знову  забув домалювати малюнки. Вони не мають виразу. Давайте ми їм домалюємо обличчя: веселі. Здивовані чи можливо сумні.

А щоб краще виконати завдання, спочатку розімнемо наші пальчики.

8.  Пальчикова гімнастика.

Прилетіло сонечко

На мою долонечку -

Крильця червоненькі

Цяточки чорненькі.

По всіх пальчиках походило,

З мізинчика полетіло

Сідайте, будь ласка, на стільчики за столи.

9. Малюнок «Квітка настрою»

Мета: розвивати вміння висловлювати свої почуття.

Кожен настрій має свій колір, наприклад, радість — це жовтий, оранжевий, червоний кольори, спокій — це зелений, сум — коричневий, чорний, темно-синій. Потім кожній дитині пропонується вибрати того  кольору, який відповідає її настрою. Після цього дітки фломастером домальовують вираз обличчя на утворюється «квітка настрою» дітей.

Звертається увага  на «пелюсточки», що мають темні кольори, запитати у дітей, чому в них такий настрій.

10. Аналіз виконаних робіт.

Дітки, пропоную, всі ваші малюночки зібрати і подарувати сьогоднішньому гостеві Умці. Я думаю, коли він побачить ваші малюнки, дуже зрадіє. Ви згодні?

_ Шановний Умко, ми тебе розвеселили, діти в нас веселі, радісні, багато вміють робити приємного і ніколи не сумують, навіть коли їх ображають. Хочеш і тебе навчимо. Для цього  у нас є чарівна вправа «Поза витриманої людини». Потрібно щонайміцніше обхопити  руками лікті і міцно-міцно затиснути. Ось так і заспокоїтися.

11. Сюрпризний момент.

Любі дітки, ви були сьогодні такі уважні, кмітливі, розумні. Я  хочу  теж подарувати вам ось такі "усміхнені кульки ”. Вони будуть завжди дарувати вам гарний настрій та впевненість. Адже коли у людини гарний настрій вона легко зможе долати будь – які перешкоди. Будьте завжди радісними і добрими і своє добро даруйте своїм рідним і друзям. Адже  посмішка робить дива. Якщо ти будеш привітним, усміхненим, тоді матимеш багато друзів та знайомих, які виявлятимуть бажання з тобою розмовляти, гратись.

Але у нас є ще 3 чарівні кульки, які вміють літати далеко-далеко. От я і подумала, чому б Акварельці не відправити ваші малюночки, ручки які вималювали, з їх допомогою.

А ще я точно заню, що коли сонечко побачить ваші ручки різнокольорові в небі, то посміхнеться і буде ще дужче гріти нас і весна прийде враз.

 12.  Ритуал прощання.  Вправа "Усім, усім, допобачення”.

Діти утворюють стовпчик зі своїх кулачків (по одному кулачку) і з посмішкою промовляють: «Усім, усім, до побачення!»

Категорія: Педагогічний досвід | Додав: Kristina (02.04.2012)
Переглядів: 12674 | Рейтинг: 3.3/7
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]